Om ovisshet

Jag läste på en annan blog nyligen att vår kropp tydligen inte hanterar ovisshet och oro bättre än dåliga nyheter. Detta har jag nu själv fått uppleva, och jag säger det, det är inget att rekomendera.

För att göra en lång historia kort, för ett tag sen uppvisade min kropp skumma symptom på att nåt inte var helt okej, och detta var något jag inte upplevt tidigare. Genast började jag söka på nätet vad det skulle kunna vara, och stötte på det ena hemskare än det andra. Jag beslutade mig hela tiden för att vänta ytterligare en dag för att se om det blev bättre. Det blev det inte. Detta, att inte veta vad man led av, var så mycket värre än de skumma känningar jag hade. Helt ärligt blev jag mentalt instabil i nästan en vecka. Allt var som ett diffust mörker, såg inget ljus nån stans.

Men, jag beslutade mig för att kolla upp det hos doktorn, och det visade sig ju att det inte var något allvarligt alls. Efter att ha följt doktorn ordination ett tag blev allt bra! Nu är jag nog helt frisk! (även om jag nog aldrig var sjuk direkt).

Så mitt råd, är man oviss och orolig över något, kolla upp det. Skulle det vara dåliga nyheter har du i alla fall vetskapen om vad det gäller, även om det såklart oftast är bra nyheter!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0