Dimman har lättat

Nu är jag hemma igen efter en 2-dagars semestertrip till Hallsberg (tack Linus för en trevlig och mysig träff :)) och den dimma som täckt bygden har lättat. Solen skiner till och från, och den förbaskade snön smälter. Våren är på väg, såg tussilago i dikeskanten på väg hem från skolan idag!

Lite allmänna tankar om saker och ting.
  • Spelade alfabet på nätet (betapet.se) med en kompis nyligen. Det var länge sen, och det är ett bra och trevligt spel!
  • Samma kompis (Mathias) hittade ett pusselspel likt Sudoku som heter Nurikabe. Både roligare och klurigare än Sudoku!
  • Björklunds Elitklasser, vad innebär det att gå i en Elitklass? Jag tror på en blandning av kunskaper och erfarenheter, inte att placera alla seriösa på och ett samma ställe och särskilja dem från övriga. (Längre inlägg om detta kommer)
  • Känner mig snart som en stamkund hos SJ AB. Har köpt fyra biljetter och kommer antagligen köpa fler i fortsättningen (finns en del folk i landet man vill hälsa på!).
  • Gahdaffi är kvar och rebellerna lider nederlag. När ska eländet försvinna?!
  • Jag älskar solen, tror nästan att jag är en ättling til någon gammal soldyrkande egyptier :D
  • Ny kurs idag, databasteknik. Gött, eftersom jag redan läst en liknande kurs på gymnasiet. Skönt att det är lite slappt ibland med!
Stay tuned!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0