De Stora Tre

Jag har som princip att inte diskutera tre ämnen "in public". På fel ställen skulle dessa innebära politiskt självmord och jag kanske skulle framstå som en idiot eller vansinnig person. Men, här på bloggen känner jag att jag åtminståne kan nämna dessa tre ämnen och reflektera kort om dem i framtida inlägg.

De tre för mig "tabubelagda" ämnena:
1. Kommunism
2. Bensinpriser
3. Alkohol och dess negativa effekter

Om jag på något sätt ska ranka dessa och mina åsikter i dessa efter vilket effekt dessa åsikter har bland oliksinnande, antar jag att bensinpriserna skulle vara det värsta, och alkoholteoerierna de minst irriterande och mest acceptabla. Men det jag helst inte pratar om, är kommunism. Det är ett ganska dystert ämne för många, och jag kommer spinna vidare på detta i ett senare inlägg. Kommer givetvis spinnare vidare på de andra två också, när lusten faller sig på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0